Afiqq Blog

21 March 2005

Main Gitar?

today gi jemputan kawin lagi. abang man, sepupu aku, tanya aku, "main gitar eh?" aku rasa hairan sebab dia bukan manusia pertama yg bertanya begitu. in fact last week peh jemputan kawin, makcik aku, cik norizan dan pakcik aku, cik nordin, bertanya soalan yang sama. jadi aku pun tanya abang man balik,"mana tau?"

dia kata abg hisham, sepupu yg lagi satu yg beritahu. at that time, aku ada band competition kat Jurong Ville CC. band aku dapat masuk finals. tapi kalah. waktu tu aku nampak abang hisham, tapi malu pulak nak tegur. dia nampak aku perform kat atas stage dat time. sebab tu lah sepupu2 dan uncle-auntie semua tau.

tapi aku menjawab, aku dah tak main band lagi. aku takut pulak nanti dorang terfikir, aku ni nak step main band pastu dah abis. sebenarnya memang lah aku minat bermain band main lagu2 metal. tapi dah lama gitu aku main, aku mula rasa 'penat'. dan ia berpunca pada diri aku yg minat pada seni lain pulak; drama teater.

tapi kan, yg aku hairan, kenapa dorang tanya, "main gitar?" dan bukan, "main band?" so macam kelakar gitu lah. ehehehe.
kesian eh.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home