Afiqq Blog

24 April 2005

"Jawapan Anda Salah! Peluang Kedua, silakan"

wah jadi quiz master for the suku akhir yg ketiga MIQ 2005 memang penuh bersejarah. inilah kali pertama aku kat atas pentas mengendalikan kuiz yg serius. bersama partner saya, Abdillah ex-SP. tapi masalahnya aku ni yg tak serius. aku tau ada part yg aku tak patut ketawa, aku ketawa. ada part kena serius aku tak lah brape serius. dan bahasa aku gunakan agak kasar sikit, example, "Salah!" atau, "Jawapan anda salah". aku ditegur untuk berkata, "jawapan anda kurang tepat". but i still use dat "Salah". abih tu aku byk gunakan,"OK" instead of "Baik" or "Baiklah".

tapi walau bagai mana pun, this experience is unforgettable, the officials of MIQ salam aku dan Abdillah kata tahniah kerana kita kendalikan kuiz dgn baik. sungguh puas hati.

oh yeah! aku rasa macam weird gitu tengok budak2 melayu yg bersekola JC sebab aku tak biasa nampak these bunch of people. most of them aku tengok, bagi pihak lelaki, rambut dorang tak macam cock hairstyle or any kind of the typical malay hairstyle yg biasa aku nampak kat poly. dorang peh rambut relaks ajer, macam aku. they almost look like secondary students but maturity ada lebih sikit. these malay JC students talk in english unlike poly yg suka berbahasa melayu pasar. pompuan2 melayu JC pun ada yg jambu-jambu ni! especially dari Victoria JC... wah best!

oh yer, congrats to TP kerana melayakkan diri ke suku akhir, they are the only poly in this prestigious competition.

Image hosted by Photobucket.com

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home