Afiqq Blog

12 April 2005

Mimpi Hantu

tadi aku mimpi pasal hantu. i cannot remember anything how it started except how the hantu kacau aku dan keluarga. bilik aku, ada bunyi mcm plastic pecah bila kita semua nak tidur. aku tengok tempat wire yg di seal dgn plastic tu pecah. sekali dlm dapur pun bunyi pecah. kita hairan kenapa ada benda tu macam. dgn keberanian aku, aku pekik kat dlm bilik suruh apa2 yg hidup tu keluar dari rumah ni. sekali dia menjawab, dia kata suruh hantar barang dia balik ke tempat kerja dia, tempat dia mati. aku tanya bapak aku mengenai barang tersebut, dia ada bawak barang ni dlm paper bag. aku tak tau barang aper pun.

sekali aku termasuk kat scenario yg lain pulak. aku, adik2 aku nak balik dari mana ntah. dorang dua jalan, aku naik wheelchair. waktu gelap jugak aku rasa, abih kita jalan kat carpark2 tu semua. sekali nak masuk kat tangga tu, dorang dua dah turun dulu, aku sorang! aku takut... aku pun turun tangga tu dgn cepat sehingga aku lupa nak brake wheelchair aku tu, terus aku jatuh dan wheelchair tersebut pecah berkecai. sekali sedang aku tengah urut2 kaki aku, si hantu ni datang, dia kata, "tu lah, lain kali jangan terburu2 sangat" something like dat lah. and waktu tu aku boleh nampak dia. he's a guy, muka cerah ala cina indon gitu. nice looking guy jugak orangnya. aku tanya dia macam mana aku boleh nampak dia sambil aku duduk sebelah dia tempat aku jatuh tu. dia pun tak tau, tapi dia kata mungkin kerana umur kita sama.

aku tanya lagi macam mana kau mati, abih terus aku termasuk kat scenario waktu dia masih hidup. waktu tu aku nampak macam ada orang bergaduh antara boss dgn pekerja. lepas tu telefon berbunyi, aku terbangun dari tidur...

dlm mimpi tersebut memang aku tak ada kena-mengena dgn orang2 yg aku sebut kat dlm cerita ni, aku langsung tak kenal dorang.except adik2 aku jer.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Looking for information and found it at this great site... » » »

March 06, 2007 6:48 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home