Afiqq Blog

29 March 2005

Makan Stuffed Crust Pizza 4 the 1st Time!!!

You are a Chicken Supreme Pizza!
Be it spicy, roasted or ham, you love them all! Just like your attitude towards friends, you accept and love your friends for who they are. You are also faithful to your family and friends; someone who can be trusted and depended on. One bite into this pizza and you'll love it for life!

Which type of Supreme Pizza are you?
Brought to you by Pizza Hut


Monday morning i got nothing to do so dats y aku cadang nak ikut mak bapak aku gi johor. we went off morning2 around 7am. had breakfast at Banquet Bt Panjang before going off to the bus stop to take bus 170.

sampai ke Larkin Bus Interchange kita naik bus Transit Link Johor untuk pergi ke Angsana Shopping Centre. if take taxi may cost around RM8 or even RM10! dat if kena ketuk dgn oang meysia. tapi naik bus cuma RM1.40 seorang, murah. tapi kalau tak pandai mana nak turun, boleh tanya driver, dia boleh tolong.

sampai kat bus stop near Angsana, kita jalan menuju ke Angsana SC, we stopped near local shops that sells barang dapur dan keperluan rumah. waah! byk barang2 yg kes lama2 jugak lah. especially mainan2 nya. teringat aku zaman aku masih kecik, suruh nenek aku belikan aku kereta mainan kat pasar West Coast. hehe!

sampai kat Angsana terlalu awal, baru 10am. kedai byk blum bukak, so kita makan lah breakfast lagi tempat makan luar Angsana tu. pastu, kita jalan2 kat Angsana SC. bila kat kedai jual buku2 agama, lama pulak bapak dan mak aku kat dlm, aku tunggulah kat luar, sambil dgr ceramah yg dimainkan dari kaset yg dimainkan kat kedai tersebut. rupa-rupanya wujud jugak Ayat Seribu Dinar! sebab teringat pasal firman punya joke mengenai Jesus Last Supper. hehehehe!!!!!

dah masuk waktu noon, kita gi makan kat Pizza Hut! fuyoooh sungguhlah gembira aku dibuatnya, dah lama seh tak gi pizza hut. aku pun mintak meal set yg boleh mintak 2 regular pizza. kerana aku teringin sangat apakah rasanya Stuff Crust, aku pun mintak lah 2 stuff crust(dlm cheese) hawaiian supreme dgn super supreme. oh yer, perempuan yg serve kita kat sana pizza hut tu, cute lah, dia punya cute eh macam penyanyi Indon, Rossa, yg mendendangkan lagu hits, Kini. beliau memakai tudung ala meysia. dgn kelembutannya dan senyumannya melayan kita, aku terus terpegun. aku tersipu-sipu malu setiap kali dia datang menghampiri meja kita, especially untuk membagi bowl dan chilli sauce.

bila pizza tu datang, aku terperanjat dgn size kecil pizza tersebut. "oooh macam gini eh Regular size," aku berkata. aku pun gigit crust nya. waah, boleh tahan cheese yg dlm crust. finally! dapat jugak rasa stuff crust! yessah!

pastu kita nak cuba ice cream nya. aku malu nak panggil perempuan tu, so aku suruh bapak aku ajer panggil kan. malulah dok. kita mintak satu scoop ice cream, satu strawberry, lagi satu coklat. fulamak! aku tak pernah makan ice cream yg tu mcm peh sedap lah. dia punya rasa betul2 coklat! strawberry nya pun sama! sungguh rasa macam strawberry! memang tak mcm ice cream2 murah yg boleh kita dpt kat supermarket tu. tapi dia peh sikit, Na'u zubillah!

lepas makan, kita singgah ke surau jap. dah abis solat tu, mak aku katakan padaku yg si perempuan yg serve kita tu pun sembahyang tadi kat surau. aku pun mulalah terbayang2 benda2 yg jauh sekali aku bayangkan, ehehehehe! nasib baik lah aku sempat mengukirkan senyuman padanya selepas kita keluar dari Pizza Hut Angsana SC sebelum gi solat. kasi perempuan tu ingatkan aku gitulah kan! hahaha! tak tau malu! oh yeah the whole price was RM61.64 amcam? murah? murah aper. aku tadi check pricing singapore untuk stuff crust Regular. mak kau! almost sama price! S$22.90 and meysia punya RM23 tapi meysia punya lagi murah dok! Siul betul!

pastu kita pun balik ke bandaraya johor naik bus. waktu dlm perjalanan tu aku ternampak satu iklan besar ni, "Danga Bay - Festive Celebrations on The Bay" its near the beaches of johor. depannya laut tu adalah Singapura. hmm, entah2 dorang nak buat macam Esplanade ke tempat tu?

sampai ke bandaraya, kita gi City Square, kat sana aku nak cari baju, tapi takde yg berkenan. pattern2 lama lah dorang jual kat sana. kita pun singgah ke Komtar, bapak aku berkata, "barang ni kat luar tadi harga RM10 tapi kat sini kau tgk, RM12. nampak sah nak ketuk orang singapura. sebab tulah orang singapura ni memang bodoh. gi heboh2kan cakap barang2 johor murah. haa tengok sekarang, barang semua dah naik harga." aku tak tau ape barang yg bapak aku maksudkan, tapi dgn kata2 bapak aku yg sungguh pedas tu, aku sungguh mengerti sekali.

ku beli baju putih kat Komtar, tapi aku rasa macam tak puas hati gitu. tapi takpelah dah beli pun. lepas tu, kita pun berangkat ke checkpoint johor dgn berjalan kaki. Komtar dgn checkpoint johor memang dekat. oh yer aku ada ternampak satu building yg sedang dibina yg terletaknya tak berapa jauh dari City Square. aku dapat pasti kalau building tu shopping centre, siaplah kau, City Square.

we went home, taking 170 n stop near Bt panjang lrt before heading home straight by lrt.