Afiqq Blog

25 March 2005

Basikal Chain Terlepas!!!!

yesterday i was awaken by Farhan's call. he wanted to go to Johor. Dengan tergesa-gesa aku bergegas bangun dari tempat tidurku dan maju ke bilik air. after meeting Farhan at Woodlands Int, we took 950. i asked him no one else followed, he said nope.

sampai ke checkpoint johor, we bought cigarrettes, 2 Perilley's and 1 Marlboro Red. we do not know where else to go so aku cadang kita naik 950 abis sampai ke Kotaraya.

so we had a drink near the kopi tiam, and then we took the bus and went off. the surroundings in Johor Bahru are a little bit different. More beautiful, less dirty. Bagus lah.

sampai kat Kotaraya Bas Sentral, we walk to Kotaraya SC. went there, nothing inside. we tought wanna eat lah, sekali An nampak Food Junction punya signage at one of the building. so we went to that building. to my amazement, the building was actually City Square. so we went inside, and Wow! macam Singapore lah!

kat level one aje, An kata dah macam Paragon. We went to this part of City Square called cyberzone, it really looks like the Heeren!!! yg tingkat 3 tu, tau kan?

then kita pun duduk beli makan kat food junction. Fulamak! it was a mixture of West Mall and Causeway Point punya tempat makan dok! Serius!

i bought Kuay Teow Goreng RM3 ajer, murah. cos i only got about RM4+ dat day. An beli Claypot.

then kita shopping sikit, An beli gelang tangan dgn satu cenderahati gelang untuk kawan rapatnya.

then kita gi duduk kat city square kat luar tu. sekali ada omputih couple yg dah tua ni, datang kat kita, bertanya macam mana nak pergi Singapore. kita cakap kita tak tau sebab kita pun dari Singapore. so aku pun bilang dia gi Kotaraya Bas Sentral untuk ambik bus no 950 untuk pergi ke Singapore. but nak jalan tu ada masalah sikit. i hope they can get to the place lah.

so lepas jalan2 lagi kat City Square, kita pun jalan balik ke bas Sentral. Aku dapat tau bahawa tempat nya memang jauh dok! kesian pulak omputih tu.

kat dlm bas, road jam. sekali An tunjukkan aku yg building yg dia nampak macam City Square. i was like Fuck!!!!!
dekat nya City Square dgn checkpoint Johor! patutlah waktu aku jalan kat situ, aku rasa macam pernah jalan kaki gi City Square dulu, instead of taking bus. Even An macam tak percaya yg aku jalan ke City Square dari checkpoint. sekali memang betul lah dok!

Tapi An kata, "takpe sekarang kita dah tau, so senang sikit."

balik ke woodlands lama, lepak jap dgn kawan2 aku. pastu aku balik ke BP Plaza nak ambik basikal aku. sekali ada beberapa budak2 melayu ni around my bicycle, satu budak ni duduk kat basikal aku. aku datang menghampiri mereka, mereka rasa bersalah dan meminta maaf, dan mengatakan my bicycle tak rosak punya, Dont worry....yeah Right!!!!!!

aku kayuh basikal tu tak terkayuh pun! sekali tak jauh dari dorang, aku chk basikal aku, dia peh chain terlepas dari pedal lah! aku cuba masukkan chain tu, tapi macam susah. dah lah aku kat tgh2 orang lalu lalang, so aku letak kat tepi. aku tak tengok langsung pun kat budak2 melayu tadi. aku cuba sedaya upaya untuk masukkan chain tu. dapat tau, gear aku senget sebab bila aku cuba kayuh, chain nya terlepas. sial betul.... so i had to change the gear in such a way the chain tak akan terlepas bila dikayuh. so bila dah buat tu selama 10min, aku pun kayuh balik ke rumah dgn tangan aku yg abis hitam kena minyak chain tu. bila sambil kayuh tu aku sedang marah.

tapi aku tetap keraskan diri aku untuk memaafkan mereka sebab dosa terhadap Tuhan, kena minta maaf dgn Tuhan, tapi dosa terhadap manusia, kena minta maaf dgn manusia. waktu aku tgh pasang chain tu, takde satu orang pun yg datang menghampiri aku untuk meminta maaf sebab basikal aku actually Rosak! so dosa mereka terhadap aku masih On lagi. jadi untuk mengelakkan beliau dimakan Neraka, aku maafkan mereka walaupun mereka tak ada disitu untuk meminta maaf dgn aku.

so korang yg baca blog aku ni patut bersikap begitu, jadi kita manusia sama2 masuk Syurga. kan bagus macam tu.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

That's a great story. Waiting for more. » »

April 26, 2007 12:24 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home