Afiqq Blog

10 June 2005

dapur terbakar

oh yer, aku lupa nak bilang yg dapur aku hampir2 terbakar. actually memang pun terbakar, tapi apinya telah dipadam secepat mungkin

what happen was mak aku panas kuali kecil yg berisi minyak. sekali minyak memercik mungkin kerana ada air. sekali api timbul dari atas kuali tersebut. mak aku terpekik2 memanggil bapak aku. aku betul2 kat depan kejadian itu, baru nak masuk toilet nak mandi. jadi aku perhatikan saje, tak tau nak buat ape. sekali api tu menjadi besar dan membakar diatas, ia membakar yg benda kat atas tempat masak tu dimana benda tu biasa nya menyedut asap dari masakan. so kat atas tu pun terbakar.

bapak aku pun membuat tindakan yg cepat dgn membasahi kain buruk yg besar dan menyepak2 api kat atas hingga apinya terpadam. pastu bapak aku buang kain buruk tu kat dlm kuali kecil, dan api nya terpadam juga. aku dgn selemba masih berdiri kat depan berdiri betul di pintu toilet tersebut. bapak aku suruh aku ambik kipas sebab asapnya tebal dan harus ditiup keluar dari tingkap. dan dgn serta merta aku pun angkat kipas dari living room dan letak ke dlm dapur dan start kipasnya.

pastu aku pun gi mandi

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home