Afiqq Blog

02 February 2005

Kemusykilan Sepanjang 2 Malam

Cerita 2:
aku mendapat satu tamparan yg hebat. hati aku bagaikan tersentak, darah2 ku bagaikan mengalir laju dan dihentikan dgn tiba2. aduh! satu badan ku terasa tidak selesa, terlalu sakit dari segi pendalamannya. ada ke patut bila dah chat kat phone, abih suruh talipon balik 5 minit nanti, setelah 5 minit, aku call, tiada jawapan. lagi 5 minit, aku call lagi, tiada jawapan! kata suruh call 5 minit lagi? itulah tamparan yg ku dapat pada pagi2 buta ni. padan muka aku, sape suruh main chatline?

Need a big breath...

Aahh... rasa lega selepas melakukan breathing exercise. selepas ini, aku harus terus masuk tidur.

Cerita 1:
ok anyway, for 2 nites i can't sleep, cos my mind was thinking and thinking, making assumptions, in fact i kept playing the assumptions over and over again. pendekkan cerita, fikiran aku tak tenteram, mujurlah aku membuat keputusan untuk mencari sendiri jawapan bagi kemusykilan yg aku terfikir2 selama dua malam sehinggga membuat aku susah untuk melelapkan mata. setelah aku mendapat jawapannya, barulah hati aku rasa tenang kembali. agak kecewa dgn jawapan yg aku terima kerana aku sangkakan jawapan yg lain. well too bad for me cos, tidak selalu nasib menyebelahi kita. tidak selalu yg kita inginkan akan menjadi satu kenyataan. tetapi itu tidak penting, kerana aku boleh lupakan itu. yg penting, aku dpt tenangkan hati ku dgn mendapat jawapan bagi kemusykilan yg ada di fikiran aku sejak 2 mlm yg lalu. kalau tak, susah nak tidor tau!

tetapi masalahnya... setiap masalah yg telah diselesaikan pasti ada perkara2 kecil yg masih belum diselesaikan atau yg akan timbul masalah yg baru. aku takut, setelah mendapat jawapan bagi kemusykilan ku, adakah ia akan timbul masalah kecil dari pihak yg lain nanti? kerana fikiran ku telah membina kemusykilan yg baru dari pada kemusykilan yg lama tersebut. terpaksa aku nantikan kejadian2 dari mataku sendiri, atau mungkin kejadian yg baru akan timbul, atau mungkin aku akan mendengar khabar2 angin dari pihak2 yg lain mengenai bermacam2 cerita yg mungkin terbina daripada kemusykilan yg lama yg akan memberi jawapan bagi kemusykilan baru ini.

Aduh... seram juga bila memikirkannya. tetapi aku telah dewasa, aku pasti dapat selesaikan apa jua masalah, yg ringan maupun yg berat. dan kalau aku tak dapat selesaikannya, aku boleh mendapat bimbingan dan pertolongan dari keluarga yg tersayang dan rakan2 baik aku yg boleh diharap.

Happy birthday Saliefah, sorry tak dapat pergi ke kenduri ulang tahun that day.
Happy birthday Maria! semoga kau akan masuk IVP lagi dan kali ini, menang Gold. dah cukup lah tu asyik menang Silver aje.