Afiqq Blog

23 October 2005

$65?! $55?! $48?! Mahalnya?!!!!

pagi tadi aku cari telur dan roti untuk dibuat santapan sahur. oleh kerana nasi takde, semlm pun takde lauk untuk dibuat sahur, aku masakkan lah roti telur untuk aku dgn adik lelaki aku. bapak aku mcm biasa lah makan telur setengah masak.
semlm aku gi geylang dgn mak bapak aku dgn adik lelaki. terlalu ramai orang yg datang. got one time kat malay village orang ramai sgt sampai terhimpit2 dgn orang depan dan tepi2 aku. terpaksa kitorang keluar dari malay village tu. kalau tidak kita mati.

sampai kat Perses, mak aku duduk kat tempat kedai makan yg ada stage. ada pelawak2 local yg sedang bernyanyi kat sana. jadi sementara mak aku rehat, kita yg lelaki2 ni gi cari lah baju kurung. bapak aku gi kat lorong yg kedai2 lama punya, oklah mungkin baju2 dorang kes old skool abis, tapi murah. adik aku dpt lah cekak musang warna lite brown, $29 ajer. "sendiri bikin sendiri jual" kata si apek tua tu. kat dlm Perses, aku ada nampak telok belanga yg warna coklat. ada satu tu $65. yg satu tu $55. yg lagi satu kedai kat luar Perses punya, $48. mampos!!!! takde ke $30?!!! walaupun $48 tu murah, aku tak nak beli. mak aku dah ckp beli ajer nanti menyesal. dgn harga yg tidak berpatutan tu, dah tu takde warna coklat, buat ape aku nak beli? takpelah, kalau tak dpt jugak telok belanga warna coklat yg berharga $30 ke bawah, terpaksalah aku pakai kurung2 lama. oh abih aku nampak suhaila salam, tgh peluk cik sal boleh, mcm kecoh2 gitu, org ramai tgk kan. aku tgk gitu2 jer. tapi dress biru yg si suhaila pakai lawar ah. memang pandai melawar lah dia.

sebelum nak balik tu aku gi beli burger special $2. sekali aku terdgr orang panggil 'wak! wak!' aku buat bodoh ajer. sekali dia nyanyi, "wak kedondong! wak kedondong! wak kedondong!" aku kenal dgn irama tersebut. zul silat ler, yg ada kedai makan kat east coast tu, dia peh kedai rupanya.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home