Afiqq Blog

05 March 2007

Kerana Cuai, Orang Lain Yang Kena Parah

kerana kecuaian orang, orang lain yg kena tahinya. kerana aku lupa yg ada spare keys untuk satu office ni, kawan aku hand over duty the next day pulak yg kena marah teruk dgn officer.

pejabat si officer ni ada short circuit waktu malam aku kerja. jadi aku call contractor untuk dibaiki secepat mungkin. tetapi masalahnya kunci untuk masuk ke bilik circuit ada pada officer yg sedang relak di rumah. aku tersalah cakap yg kuncinya ada pada pekerja2 nya. officer dpt tahu, dia call aku dari ops room dan marah aku, mengatakan kalau aku tak tau cakap tak tau, jangan main cakap ada ajer. so malam tu dia turun, dia handle problem tersebut dgn contractor aku yg berasal dari India tu pada malam tersebut, walaupun si contractor tengah boring sebab kena turun kerja malam pulak.

esok paginya aku ingatkan dah tak ada apa2. aku hand over duty pada kawan aku yg kerja pagi tu dan balik rumah. sekali dapat tahu, si officer tu turun ops room dan marah kawan aku tu macamlah dia tu adalah aku. dia tak tau nak check name tag dia yg tidak berspelling 'MD TAUFIQ'.

partner aku pulak buat silap kerana bagi kunci yg patut kasi pada 2 orang officer, dia bagi kat satu Encik yg memintanya. dah tu dia lupa nak tanya nama dia. esok paginya yg sama juga, dua officer turun dan meranapkan lagi suasana yg sudah macam neraka.

pada kawan2 sekerja rota satu, aku minta maaf kerana cuai dalam pekerjaan.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

khakha... pasal aku member yg baik beb! aku maaf kan kau fiq! hahhaha... walaupun kena marah selama 2 jam setengah non stop!

March 07, 2007 10:39 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home