Afiqq Blog

16 November 2003

mlm tadi budak2 RA ada persembahan untuk Deepavali Concert hosted by Lam Soon CC, kat CCK blk 400 lebih, dekat ngan BPGHS. hanisah, aisya, yaya, siti dan farhana yang involve. diorang joget zapin campuran dgn menggunakan lagu Zubir Abdullah, tak tau lagu apa. seperti biasa, persembahan diorang menarik hati penonton, (agaknya ah...) kerana selepas kita abis joget, ada satu makcik yg lawar ni, Cik Su, datang menghamipiri kita dan ingin mendapat khidmat kita untuk berjoget untuk Hari Raya Concert di Lot 1, CCK. Aisya paling gembira hari tu. aku pun tumpang gembira sebab kita ni group baru, abih dah ada ingin ambil khidmat kita... macam kita ni profesional dancers gitu kan. heheh tapi yg penting, dan apa yang aku pelajari adalah, kalau kita usaha, impian akan menjadi kenyataan. of cos, show kat Lot 1 tu aku nak joget ah. aku macam naik syiok gitu.

hari friday aku gi National Library di For Canning sana untuk mendapatkan cerita2 lama Singapura. Aku terjumpa buku 'Sejarah Melayu'. Fuuh gerek ah ceritanya, banyak cerita yang aku tak tau, tapi gerek seperti hang tuah membunuh hang kasturi dari kehendak Sultan hanya kerana hang kasturi berasmara dgn dayang sultan. but cerita2 dari singapura tak banyak ah, tapi aku dapat tau siapa Sang Najuna Tapa. Kerana dialah, singapura dikalahkan oleh Majapahit. in fact singapura pernah kena perang yg dasyat sekali, iaitu majapahit dan singapura di tanah singapura sendiri! wow! TApi aku rasa aku nak ambik cerita2 dari hikayat raja2 Pasai untuk Pesta Pujangga tu nanti. PAsai tu tempat kat utara Sumatera, kat sana pun ada jugak sultan2 ni semua. macam syiok pulak dibaca....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home