Afiqq Blog

04 July 2005

Last Words After The Layar Andayu 2005 Production

Finally the production is over. im very satisfied that after all the hard work, it had paid off with audiences memberi sambutan yg baik dan memberitahu kami bahwa ceritanya bagus. yessar!

apa yg aku dapat belajar dari menjadi director ialah the stress, the people keep coming to you giving suggestions, the rehearsals, the attitudes of the performers, 2 to 3 people talking to me at one go... fuuh yooo... lagi syiok daripada kerja kat office buat data entry atau kerja polish kereta cabby.

walaupun budak2 theatre management yg menjaga lighting aku dan sound nya sekali, membuat beberapa kesilapan, tapi mereka sangat mesra dan senang buat kawan dgn mereka. one of the girl there called me parrot. sebab aku ikut every word she says. it was fun working with them.

the juniors lah yg paling best. aku tengok dorang very enthusiastic, rajin, especially the dikir boys yg menolong mengangkat barang2. also the backstage people. at first dorang macam blur2 bila nak angkat props masuk ke stage, but with the help of my stage manager and assistant stage manager, my backstage people did very well during the show. best ah.

lastly, the seniors in my drama group. yg masih bertahan sejak aku mula masuk malay cultural group dgn diorang, heikal, rafi, farhan, farhana, including azila, masih bertahan hingga sekarang. lepas ni aku kena tinggalkan dorang pulak. yg senior2 muda pulak, waah, dorang memang yg aku sayang. sebab dorang begitu sayang sekali pada aku. mana aku tak sayang dorang kan.

last but not least, my production manager. tanpa dia, the production tak boleh terjadi. serius aku cakap. she's very intelligent, hardworking, a little flirty but still healthy lah. hahahah!

rindu tu memang ada... tapi aku nak move on. aku nak hadapi NS. aku nak teruskan hidup aku yg masih dlm stage permulaan, tapi umur makin meningkat, masa terlalu suntuk buat aku. dgn pengalaman yang aku dapat dari pencak silat club selama 3 tahun dan malay cultural group selama 2 tahun, aku harap aku dapat gunakannya dlm hidup aku, dan cita2 aku, sebagai director.