Afiqq Blog

14 November 2005

nak luahkan segalanya?

kadang2 eh, aku rasa macam nak luahkan segala apa yg ada dlm hati aku ni tau. tapi kalau aku luahkan segalanya, orang2 semua dpt tahu ah. malu aku. kalau nak mengumpat pasal orang2 yg aku tak suka atau benda2 yg aku tak suka takpelah. tapi kalau nak bebual pasal perasaan hati aku ni eh... haiz... tak boleh banyak2 ah beb. maksud aku perasaan kasih, cinta, sayang... senang cakap, some things are better left unsaid.

dapat jugak aku berjln raya dgn kawan2 aku hari saturday dgn family hari sunday. dpt jugak ni duit raya bila keluar dgn family aku. tak sempat pun nak cakap aku ni tgh ns, dorang da hulurkan sekeping sampul kehijau-hijauan. takkan nak tolak pulak kan, ambik je ler. nenek aku bising bila aku nak keluar jln raya tadi dgn family aku. dia kata kenapa pakai baju yg aku beli tu. kenapa tak pakai baju lain. tis yr aku dah kata, aku nak pakai full u. aku takde baju kurung full u, kecuali baju yg aku last minit beli ni lah. lepas tu dia bising2 ada baju full u yg pakcik aku bagi. tapi itu size XL! kalau aku pakai, the whole baju tu akan menutup segala-galanya! dah macam hanger pulak aku nanti. pastu dia bising2 kenapa tak nak beli dua pasang time mlm raya tu... haiz... nenek aku ni...

besok keje, partner aku, tak lama lagi dah nak abis. aku rasa macam takut pulak bila aku kena keje dgn orang lain nanti. tak taulah kalau aku boleh communicate dgn budak ni ke tak. aku ni peramah. boleh ajak berbual punya. tapi nak kena tengok orang jugak. kalau perangai macam abang2 lobang atau mat2 rep, memang susah sikit nak ajak berbincang.

tadi aku tgk citer hindi, 'somethin' 'something' 'Karoge' ada hrithik roshan dgn rini mukerjee dgn yg lagi satu tulah tak tau nama. citer gerek jugak beb. n i learn something from that story. "friendship can turn into a relationship". aku percaya ia pasti akan terjadi, satu hari nanti...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home