Afiqq Blog

07 April 2004

7-A-Side Soccer Tournament; Penalty Shame!

hari sabtu yg lepas, ada 7-a-side soccer tournament. aku dan Firman main untuk Anuar Gegerl punya team sebab kita dua lambat nak buat team sendiri. aku main goalkeeper. Man main defender. Pendekkan cerita, 1st half kita dominate, tapi tak byk tries. byk possesion ajer. Man kata, budak2 tak berani nak attack. ini menyebabkan kita tak dapat bola kat depan goal dorang. 2nd half, hancur. opponents asyik attack. dua tendangan tepat aku dapat buang. dua2 bola datang dari atas, jadi dua2 bola tu aku buang over the post. yg satu kena tiang dulu, baru aku dapat buang bola tu.

masuk lah penalty. aku dapat save satu penalti . tu jam perasaan aku rasa gembira sekali, sebab, kalau aku tak save bola tu, dorang ada high chance untuk menang. pastu aku punya turn untuk tendang penalti. aku rasa nervous, end up kaki aku terseret ke tanah bila ku tendang bola tu dan bola tu menuju ke tgh2 keeper, dgn had kelajuan bola yg begitu lemah. Malu sak. dorang menang bila aku tak dapat save the last penalty. dia tendang kat top right corner. goalpost nya terlalu besar bagi aku, sebabnya, dah lama aku tak main keeper, asyik jadi defender kat tiang basketball aje. dahlah "goal post" tiang basketball tu kecik, jadi aku dah biasa dgn goal post kecik lah.