Afiqq Blog

02 April 2004

aku gi silat nyp camp. aku pegi camp ni sebab dah lama aku tak jumpa budak2 silat nyp. aku dah lama tak datang trainingnya. bila aku kat sana, ada budak2 yg baru, tak byk. tapi yg bagusnya byk jugak yg gi camp ni. barulah sekarang aku rasa silat nyp punya budak2 byk.

aku dpt tahu facilitators nya dari budak year one. ini yg aku tak boleh accept at first. tapi takpelah, bagi peluang aje. nampaknya ada yg tak ada experience jadi facilitator betul2, except Fadli. Fadli dah byk kali gi camp mana2. jadi dia ada bakat lah sikit2. yg lain, dorang act as if the people MUST listen to them. aku tau dorang tak berniat nak buat gitu. Dorang cuma nak participants ikut peraturan dan arahan aje. Tapi cara dorang ada salah sikit. End up ada satu budak gaduh ngan facis at the last activity of the camp. it almost spoil the camp. but somehow, bila aku balik aje, aku rassa rindu ngan camp. aku rasa aku rindukan budak2 silat nyp...

Activity2 yg gerek:
1) niteWalk: aku jln sorang2 sambil ikut arrow. aku punya lah takut bila aku disergah oleh 'hantu'! byk pulak tu.
2) 2nd day long activity: mcm treasure hunt gitu. sambil cari card untuk pergi ke next checkpoint, kita kena buat team activity seperti crossing a river. lagipun aku dah lama tak main treasure hunt. syiok siak.
3) Battle of the Tribe: mcm war game jugak. tapi ada tiga mcm weapons, plastic bomb, ballon bomb ngan pistol. but somehow, the pistol buat game nya hancur.campak bomb aje lagi bagus. but also this game yg buat budak gaduh sebab game asyik terhenti pasal ada budak tak puas dia kena tembak.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home