Afiqq Blog

16 July 2005

First Week in Camp aje dapat Berita Buruk

just got back from camp yesterday. the 4 days in the camp was boring, except for the food of course. mana tak, ada ayam, daging, ikan in one plate. syiok eh. week 1 byk orientation ajer, byk talks and lectures. tapi ada satu hal yg tak syiok buat diri aku ni.

im in Pes BP, maknanya aku dlm golongan budak2 gemuk dan yg less fit. aku diberitahu bahawa, budak2 yg dpt Pes BP and below tak akan dapat pergi ke Firefighting course dan Special Rescue Battalion(SRB) course. yer, memang sedih, tapi bukan aku sorang, ada beberapa budak dari platoon aku pun sedih mcm aku. sekali one of my coperal bilang kita, kita tak akan ada IPPT(kira macam NAPFA test gitulah) dan lagi satu, kita tak akan buat Standard Obstacle Course! Damned! makin jatuh morale aku dibuatnya!

one of my platoon mate ada tanya, boleh tak kita dapat upgrade gi course firefighting dan ERB? dorang kata, kalau kita fit, boleh naik ke Pes B, bolehlah.

tapi masalahnya, kita cuma ada 6 minggu buat basic rescue training(BRT). macam mana nak fit?! lepas 6 minggu ni kena post out jadi, driver, clerk, storeman, infocomm operater dan kerja2 yg takde adventure langsung. aku takut aku kena infocomm operator ah... mungkin sebab aku ada diploma dlm infocomm tech, sebab tu scdf nak aku... haiz...

sign on in scdf? pending...

aku tak tau aku nak buat ape lepas NS...

kita tunggu ajer 6 minggu lagi, posting ape aku akan dpt...

chow.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

This is very interesting site... Bontril medication prescription

April 27, 2007 3:45 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home