Afiqq Blog

22 October 2008

Jantan Emo


the jalan raya that day with my friends that saturday was actually a good one, until i saw a little uneasiness when i brought a friend that i admire and i spent alot of time with that person instead of with my friends.

i can see some uneasiness some how. well i'm sorry.
sekali sekala nak aku rasa jugak berjalan raya dgn partner. and it feels good. really nice, seriously. maklumlah mana lah aku pernah jalan raya dengan partner. itulah kali pertama. but at the same time, aku rasa macam tak sedap hati sebab aku tak layan kawan2 aku yg lain. and thats where all the while i can see the uneasiness on some of my friends' faces. though they didn't show it, but i can feel it.

sebab tu lah kalau nak jalan raya dgn kawan2, memang tak best bawak partner. lagi2 kalau dgn kawan2 yg jarang jumpa. abih bila bawak partner, takkan nak buat bodoh dgn dia, instead layan kawan2 yg dah lama tak jumpa? kan macam siak tu? memang! aku dah pernah rasa. daripada zaman secondary sehingga lah sampai poly. wah lau weh i tell you, can make yourself become emo siol! alamak sakit hati ah bila teringat balik jalan raya yg tahun2 lepas. serious ah beb.

but anyway, sorry again. aku tak berniat nak buat bodoh dengan korang.

oh yeah, lagi satu. part aku merajuk time kat rumah aku tu, sorry aku mintak maaf banyak2. salah aku kerana tak tau nak mengawal perasaan aku. memang perangai merepek. sungguh merepek. sorry banyak2.
tapi aku nak beritahu korang, lain kali jangan tegur2 pasal keburukan aku (walaupun teguran itu hanya sekadar gurauan.) lagi2 kalau kau lebih muda dari aku. kalau kau rasa perangai aku ni tak baik, buruk, dan perlu ditegur, tolong tegur dengan baik. use the phrase like, "mintak maaf ye kalau apa yg aku nak tegur, mungkin akan sakitkan hati kau" or maybe "sorry, i don't feel good looking at your behaviour.maybe you could..."

ok can?

another thing, aku tak suka disuruh orang. lagi2 kalau yg lebih muda dari aku.
unless you say, "please" or "could you please" or "do you mind if you could" or "sorry but maybe you can help me"

boleh?

boleh eh.

doesn't sound like an emo guy yah?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home