Afiqq Blog

26 December 2003

aku kat library nyp. aku datang sini sebab jap lagi aku nak gi practice untuk pentas pujangga. watak aku kirakan watak yg berat, kirakan im the main actor lah. cerita nya mengenai orang melaka kena tawan portugis. aku sebagai panglima awang, akan membawa orang2 nya untuk melawan pihak portugis. tapi panglima awang kena tangkap waktu berperang. dia dihantar ke portugis, tapi ada satu orang potugis ni baik. dia bawak panglima awang ke sana melamar sebagai hamba. di sana dia belajar dan hidup senang jugak lah kirakan. pastu dah lama gitu, dia pulang ke melaka untuk teruskan perjuangannya. tapi ini kali dia ada lebih army dari negeri Siam dan dari angkatan tun fatimah. the end of the story, melaka dapat balik ke tangan orang2 melaka.

duit aku kat dlm bank dah tinggal $30. kononnya aku nak gunakan duit tu untuk transport, $45 untuk MRT pass. tapi sekarang dah tinggal sikit ni, macam mana ni? apa aku nak cakap dgn bapak aku ni? aku gunakan duit byk sangat sampaikan aku tak perasan seh. beli makan, gi jamming, main lan-gaming... niat aku nak tgk cerita lord of the ring yg terbaru ni tak kesampaian lah nampaknya. aku akan gunakan $30 tu untuk transport aje... kalau budak2 ajak aku gi main game ke, wayang ke, makan kat luar ke, aku akan menolak. mintak2 aku tolak. sebab aku ni memang boros lah orang nya. tak fikirkan masa depan sebelum nak gunakan duit. kenapalah aku jadi gini...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home