Afiqq Blog

23 April 2004

BBQ at Sentosa

Saturday yg lepas aku, man dan yg budak2 nyp yg lain pergi ke sentosa untuk berBBQ. Nahar dan Farizan membuat BBQ serentak, jadi ada dua BBQ! Gereq! Dah sampai sana dlm pukul 7mlm, farizan kasi kita tent untuk kita simpan barang2 kita. dia kata dia ada 18 tents! dari sekolah punya lah. lepas tu ingatkan kita nak makan, sekali tengok tak byk yg lum masak, mungkin sebab byk budak2 dah lapar jadi yg baru masak semua nya abis.
ayam dan satay BBQnya kehitaman! sebab tempatnya gelap. Palawan Beach punya campsite ada tempat BBQ tapi yg heran, takde lampu untuk terangkan tempat BBQ nya. itu lah silapnya. tapi ape nak buat. kita makan aje. kat sana pun ada stage kecik di mana band main lagu2 jazz. best, sedap dan mereka tu betul2 berbakat.
waktu mlm dlm kul 2 pg gitu, kita gi nitewalk. aku yg cadangkan. Man, Rueben, Rizal dan Rahmat join aku pergi jln2 satu Sentosa. aku ingatkan nak gi nature Walk/Dragon's Trail, tapi ditutup. kalau tak tutup, Man tak mau kita pergi. Mungkin sebab ada di kalangan group kita yg lemah semangat. kita jln2 ke Merlion Walk hingga ke first monorail station sana, dari situ kita masuk Lost Civilizations dan Ruined City. Sambil jln2 kita imagine diri kita kat game Resident Evil. sebabnya, first monorail station nya resembles the Clock Tower!, tempat jln2 nya yg gelap membuat bulu roma kita ternaik, takut2 juga kalau Zombies keluar dari tepi jln dan dari building2 yg kita lalui! hehehe. nitewalk kita berakhir di Siloso Beach, dimana kita duduk bersembang berbual mengenai Tuhan, agama dan bermcm2 topik yg kita jarang perbualkan.Perdebatannya memang gerek, ada 3 Muslim, 1 Yahudi dan 1 free-thinker. tapi aku malas nak ceritakan kat sini mengenai perbualan kita yg hebat. nak tau, cari aku.
esok pagi, biasalah, mandi laut, main bola. tapi paling best sekali. kita BBQ lagi pagi tu. Kita terlalu lapar, yg ada duit semua dah blah, makan kat luar. byk makanan semlm dah basi, kita terjumpa hotdog dari orang punya pit yg belum dibuka plastic nya. mintak farizan duit sikit untuk tambah lagi hotdog, dpt juga kita rasa kekenyangan di waktu pagi itu, Alhamdullilah.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home