Afiqq Blog

23 September 2005

Motor kena suap duit

dah hampir 3 minggu aku kerja kat cda. aku dah boleh tangkap basic2 kerja yg patut buat lah. sebenarnya kerja2nya senang. yg buat susah eh, responsibility. kalau kunci bilik aku issue salah orang, aku yg kena. yg lagi satu pulak, nak angkat talipon memang senang. tapi kalau kena layan dgn orang yg kasar, haa siap ah. kalau dgn orang yg lembut pulak, terpaksa aku tanya dia untuk repeat apa dia ckp berkali2, aku ni kan pekak. kadang2 tu aku transfer call orang salah department. learn by mistakes.
kat sana kalau takde kerja boring lah. kalau boring, boleh baca buku, tengok tv tapi tak boleh lama2, tidur kat katil jap pun boleh, dgr radio, bukak lagu metal, macam2 boleh buat.
itu pun ada jugak yg AWOL. kawan aku, Wan sama2 graduate dpt kerja kat cda ops room. tapi dah hampir 2 minggu dia tak datang. hp mati, rumah nya pun dah kena potong nombornya. aku pun tak tau asal dgn dia. baru start kerja ajer dia dah ada kerja kat luar. ambil leave dua kali serentak on the second day of working sebab kat luar ada kerja. aku rasa dia nak lebih duit ah. tapi dia ada motor, aku tengok motor dia tak abis2 dia tukar, warna dia lah, dia peh spare parts ape ntah. aku pernah dgr budak2 melayu yg ada motor, bila dorang kerja, almost all the money disuap motor dorang ajer. kan BODOH tu.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Excellent, love it! » »

April 26, 2007 3:31 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home