Afiqq Blog

21 December 2005

kau telah kembali...

basikal aku dah ok! semlm aku dpt bawak basikal aku sampai ke teck whye lane, park kat bawah blok pastu naik bus gi kerja. best ah. tapi macam mana boleh ok?

semalaman, pukul 4 pagi, aku tak dpt tidur, sebab fikiran aku masih active. jadi bermacam2 lah aku tgh fikirkan. sekali aku fikirkan basikal aku. aku fikirkan betapa rindunya aku time aku dpt travel dgn cepat bila naik basikal. kalau jalan kaki dari rumah aku ke bus stop main road, 7min. kalau naik basikal, tak sampai 5 min. terus aku jadi gila. aku bangun, aku angkat spanar, aku keluar rumah. aku cari orang lain punya basikal. aku bukak bolt dari pedal kiri. bolt nya dah keluar. aku cuba nak bukak pedal nya tak boleh, ketat sangat. aku dah boring. k takpelah, aku bawak bolt tu, duduk kat depan basikal aku. aku screw bolt tu... hmm... aku test, bolt nya ketat. aku pun teringat sesuatu. dlm byk2 benda, aku tak check bolt longgar ke tidak. so aku ambik pedal kiri aku, keluarkan bolt nya. aku pun cuba screw. boleh. aku keluarkan pastu aku tekan instead of screw it in. haaaa kau!!!! longgar gila!

aku tak sangka, setelah lebih dari sebulan aku merana tanpa basikal, rupa2nya bolt nya tu yg nak kena tukar. bukan pedal kiri aku tu. alhamdulillah, everything go back to normal. kini kehidupan aku menjadi lebih senang.