Afiqq Blog

25 August 2006

Si Melayu P***mak Nak Bayar Balik

i was at the cookhouse at my working place getting a few prata to bring back to ops room so that i can eat together with my partner. i was on my way there and bumped into Riz, the guy who got into trouble when we both were still Privates, because of AWOL then got into jail for stealing a motorcycle. he said sorry to me for not giving me back my money when i borrowed him the day before he AWOL. and now one year had past, he said he will pay me back in full for the next month.

masalahnya, budak ni orang melayu p***mak. boleh percaya ke? aku ada jugak bilang dia, kalau susah nak bayar full, bayar sikit2 dulu. tapi dia tolak, nak bayar full jugak. pastu dia mintak nombor aku, part tu yang aku takut sikit, manalah tau, dia cakap dia tak mau pinjam2 lagi, sekali dia mintak lagi? orang melayu p***mak memang susah nak dipercayai.

mereka di panggil sebagai melayu p***mak sebab mereka sampah masyarakat, pembohong, penipu, pengkhianat, penyangak, penyamun dan juga penganut2 kesetanan. tapi kita sebagai umat Islam harus maaf-memaafi. aku dah lama maafkan dia, cuma aku dah takde kepercayaan terhadap dia ajer.

mudah-mudahan dia akan kembali ke rahmatullah dengan dua kalimah syahadat. Amin.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home