Afiqq Blog

23 July 2007

"Observe No Mercy"

What a weekend for me, oh yeah what a weekend. its as if i got my first pay. i enjoyed too much and now i got no money. but no worries. i borrow money, when the pay comes i will pay back , promised.

Melayu ni eh... memang tau. kalau nak berniaga, biar betul2 lah sikit. jangan nak main bedal aje. aku pergi ke east coast park punya food centre buat pertama kali dalam seumur hidup aku dengan budak2 lama MCG. aku dah tak ingat lah apa kedai yg aku pergi tapi yang aku tau, macam agak banyak pulak gerai2 satay di sana. and one of them yang kita gi order, sedap sataynya. masalahnya adalah kuah.

seperti bapak aku kata, kalau nak niaga satay, kuah mesti mau sedap. tapi yang aku makan, sataynya sedap tapi kuahnya rasa masam. haa ni pasal nasi pulak. sebab aku tak mahu pergi gerai jauh2 aku cubalah gerai dekat dengan si penjual satay ni. aku pesanlah nasi ayam penyet sebab ada nasi dan ayam, jadi kenyang kan. bila dah datang, aku tengok macam agak upset sikit. kan nasi ayam penyet, ayam dan sambal and sayur diletak kat pinggan kayu yang khas gitukan. tapi dia sumbatkan sama2 kat pinggan styrofoam yang maha kecik. dah tu bila nak makan, tertolak nasi nya sikit aje terkeluar ring.

paling upset bila aku tengah makan. aku terlihat seorang pegerai dari gerai yang lain tak jauh dari gerai yang aku makan membawa nasi ayam penyet bersama pinggan kayu yang khas. Alamak! aku berkata di dalam hati. macam mana gerai lain punya ayam penyet macam power, aku punya pulak macam tak cukup pinggan mangkuk? punya lah upset aku dibuatnya, aku pun melepaskan geram ke arah kawan2 aku bagaikan budak2 kecik yang merajuk sebab tak dapat mainan, sungguh menyampah sekali. apa punya orang melayu. makan nasi cina vegetarian kat Fork n Spoon kat Toa Payoh tu 10 kali lebih sempurna dari nasi ayam penyet diorang. kalau aku ingat nama2 kedai tu, aku letak kat blog baru tau.

Do not go to Party World KTV (Paragon). they got tidbits, fruits and even wet tissue. and they are not free. Cash Studio still the best.

Selamat Pengantin Baru kepada Hamid, orang yang telah berkhidmat untuk kumpulan Silat NYP sejak 1999 hingga ke 2002 kalau tak salah. aku masih ingat dengan kekatanya yang agak famous jugak lah, "OBSERVE NO MERCY."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home