Afiqq Blog

23 July 2005

The Start Of Training

ok today booked out at 9pm+

bila aku nak book in last sunday, aku tgh cross the road, abih tiba2 ada satu budak ni bawak basikal, jatuh betul2 kat tepi aku. aku pun ape lagi, angkat basikal dia, dia pun bangun sendiri, aku tanya, "you ok or not?" tapi dia tak cakap ape2, dia tolak basikal dia while crossing. terus naik basikal balik dan hilang. nasib baik dia tak jatuh pastu luka teruk kat kaki dia, sebab aku belum lagi belajar First Aid.

kat dlm camp, aku boleh katakan dapat merapatkan diri dgn bunk mates aku. tapi joke2 diorang lame, mostly. aku terpaksa lah ketawa ajer. ada jugak beberapa budak2 melayu yg ada tattoo, tapi perangai macam budak2 pulak, ler... ok lah, boleh layan punya. then something happen, satu budak ada sore eyes, sekali ramai yg kena, hampir 9 orang yg terkena.

basic rescue training pun bermula, fuuh best dapat main equipment2 yg tak pernah kita pegang punya. contoh, pemotong besi, yg pakai api dgn yg macam pliers gitu, besar dan berat. susah aku nak explain kat sini tapi memang gerek ah dapat rasa barang2 yg basically used for rescue purposes, like car accidents or flat jatuh.

sekali hari wednesday aku kena guard duty. tapi ok lah, ada 3 group. each group 2 hours guard, yg lain tidur, so dat means aku dpt tidur 4 jam bila aku buat guard duty waktu tu. so oklah.

oh yer, physical training(PT), at first berat gilalah, sampaikan warrant officer kasi advice pada PT instructor to go easy on us cos we are weak and fat. so the last PT kitorang dpt was quite ringan lah. i dunno if i'm gonna lose weight in these 6 weeks. training ringan.

oh anyway, aku dah buat keputusan tak mau sign on. i'm not fit enough. they need physically fit people so that they can protect and save lives. dorang punya equipment berat2, macam mana aku nak angkat sambil lari? by the time aku bawak barang2 rescue tempat kejadian, dah sampai sana ramai mampos agaknya.

so anyway, im back at home, checking my emails. tapi aku tak boleh tidur lambat ah, ngantuk.

k tu jer.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it » »

March 07, 2007 6:08 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home