Afiqq Blog

29 September 2005

cemas!

3rd october aku start kerja rotation shift. 2 hari 2 mlm 2 off. aku kira2, hari raya aku kerja pagi ah. macam mana ni eh? dah tu rotation aku semua nya melayu.

semalam peh teater produksi, "Something About Melayu" memang power! dia peh last part paling maut ah serius. basically dorang tunjukkan lah perangai orang2 melayu zaman sekarang. yg muda, yg tua pun sama2 bermasalah jugak.

and that day was the best day ever. :-)

kat tempat kerja pulak, kita bukak tv, tengok cerita Cemas kat Suria channel. terkekek2 kitorang bila tgk cerita tu, satu budak dari library dan satu dari provost join in tengok ramai2. part sedih kita ketawa, part serius pun kita ketawa. kenapa? jalan ceritanya memang boleh tahan tau. tapi skripnya hancur, acting pun hancur. sebab tu bila cerita tu keluar first time kat Suria, aku betul2 sakit hati dgn tu cerita ape, sama2 dgn Soldadu. cerita dah baik tapi skrip hancur, dorang berbual mcm kat dlm novel2 melayu gitu.

yg episod yg kita tengok, satu doktor pompuan dari tan tock seng hospital ni kenal2 dgn si mat CD yg bapaknya terlantar kat hospital. si provost kita ni cakap, ada ke budak CD nak sangkut dgn pompuan2 yg high class mcm si doktor tu? kalau minah2 tu byk lah. abih tu ada ke mat2 CD yg baik mcm si 'Fairuz' dlm cerita Cemas tu? provost tu tunjukkan kat kitorang, budak2 ops orderly dgn si budak librarian. memang kita baik, terima kasih! abih tu byk dorang shooting kat cd academy, nanti kalau dorang tunjukkan kat beberapa tempat kat cda tu, nanti kita kecoh ah. kesian eh.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home