Afiqq Blog

26 September 2005

Semangat KeAndayuan!

semalam, kononnya budak2 andayu suruh aku datang ke admiralty cc tolong buat silat sikit bila nak mengiring MP dgn part pengantin punya performance. end up aku datang sana, dorang suruh aku pakai baju uniform kumpulan kompang yg baru bukak kat sana, senandung ria, dan menyuruh aku ambil sebuah kompang. dorang nak aku main kompang dan silat pengantin. walaupun aku dpt practice sekali ajer dgn dorang, at least basic hitting of the kompang tu aku tau lah. silat pengantin pulak aku gunakan bunga silatNYP.

bila aku lihat budak2 baru dgn pakaian yg lawar2, getting ready for their drama-puisi "bagai pinang dibelah dua" yg telah dimainkan time Gema Puisi 2005, practice ramai2, terasa satu semangat yg begitu power sekali. dorang betul2 bersatu, bersemangat, confident.

bila aku nak mintak safety pin, aku terpaksa lah mintak kat bilik untuk budak2 tarian, haaa kau! disambut dgn kuatnya dari si dua gadis yg memekik, "wak!" aku pun menjenguk dalam, budak2 seniors dengan budak2 juniors semua berkumpul dgn pakaian seragam yg berwarna-warni, sedang bersiap sedia. waduh, dah macam zaman konsert hari raya kat NYP gitu. alamak best ah. even the runners were andayu members. emcee pun budak andayu!

the whole performance was good. macam boleh rasa dia peh keseronokan bila perform and working together. ni yg buat aku lagi semangat untuk turun padang kembali untuk persiapan hari raya production NYP.

tapi yg buat aku tersenyum, budak2 andayu masih belum lupakan aku, bila korang tegur aku, walau dgn kekata, 'hello', aku rasa happy sekali. terubatnya kerinduan bila bersama korang memang tidak dapat dinafikan. inilah yg dikatakan Semangat KeAndayuan!