Afiqq Blog

21 August 2005

national library peh lift rocks!

tadi aku kena masuk camp balik sebab ada recall exercise. mausk camp aje kena area cleaning pulak. tapi takpelah sebab kitorang abis cepat. so aku masuk bunk aku berbual dgn johan. bunkmate aku. sekali dua orang join, ferdaus dan hafiz. abih dgn tiba2 kita bukak topik gerek punya, pasal nampak benda2 halus dan org kena sampuk. rupa2nya bunk aku ni pun ada benda jugak, johan, yg boleh nampak benda2 halus, sengaja tak mau bilang sebab tak mau kitorang rasa takut.

bila aku dpt keluar, aku gi jumpa man dan darny gi main lan-gaming kat dhoby gaut. pastu kitorang masih ada byk masa, jadi kita pun gi jalan2 ke bugis, pastu jalan2 lagi masuk city hall. yg gereknya kita dpt lihat building2 yg lama dan yg tak pernah kita gi dekat. yg paling best kita gi national library kat bugis, library nya tutup tapi masih boleh pakai lift nya, kita pun naik sebab liftnya ada transparent glass jadi boleh lihat sekitaran kat luar. kita naik all the way sampai 13 tingkat dan turun. fuuh! gerek mcm roller coaster ride gitu!

yg paling boring bila kita makan kat Mackenzie's Rex restaurant yg kat opposite road kat Peace Centre tu. sebab tak tau nak gi mana nak makan, tak mau gi jauh2, kita gi je kat sana, since ada nasi ayam $2.50
dish2 yg lain paling murah $4! so terpaksa lah kita makan nasi ayam ajer, darny makan fried rice ah. tapi dia kata dia nak belanja kita semua. ok gerek ah tu. bila sampai ajer nasi ayam, Ya Allah... pinggan kecil, nasi sikit. macam nak kasi kucing makan gitu. terpaksa kita order lagi satu extra rice sebab ayam belum abis, nasi nya dah gone. dah tu sup nya pulak dah macam hirup air putih. apelah, nasi sikit, sup tak macam sup ayam. haiyoh...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home