Afiqq Blog

19 August 2005

power supply rosak ah dok

waduh...lama nya aku menghilang. sori eh. 2 minggu yg lepas, computer aku rosak, aku check, rupa2nya power supply got burnt. lagipun benda tu dah 8 thn, so tak heran lah. cuma last week ajer baru aku dpt beli benda haram tu yg berharga $53. mahal eh...

lagi seminggu dah nak POP(pass out). finally ah, seriusly aku pun dah penat masuk camp 5 hari 5 mlm kat dalam. part yg gerek2 terjadi kat sana byk yg aku lupa, cuma beberapa ajer yg aku masih terlintas dlm fikiran.

OC Nite, each platoon kena buat persembahan ah, abih platoon aku kita buat act pasal recruits bunuh physical training instructor(PTI). memang kelakar lah kalau korang dpt tengok, basically none of the act aku yg bagi idea. dorang ajer. aku acting jadi leftenan, abih aku dpt pakai leftenan aku punya hamlet. fuuh i feel honoured ah beb bila dpt pakai, rasa lain mcm.

abih kitorang kena pakai face mask sebab kita kena masuk dlm bilik yg tertutup, abih dorang nanti lepaskan gas yg tak beracun ah. seriusly nak sedut udara fari face mask tu memang agak sukar. lepas kitorang di suruh buat beberapa exercise, satu2 kena bukak mask. fulamak, teruk beb bila kena gas tersebut, hidung aku meleleh, mata pedih, muka mcm kena cucuk jarum, abih bila tersedut gas tu, tekak aku sakit, tersedak2 terbatuk2. dah gitu, dorang tanya soalan2 yg kita harus jawab baru dorang lepaskan kitorang, mampos siul! tak sampai soalan kedua aku dah terbatuk2, mcm nak pengsan, so dorang tarik aku keluar. fuuh gerek! mcm kena torture gitu ah.

setiap benda yg gerek pasti ada benda2 yg tak gerek punya. ada satu budak dari platoon aku ni, aku memang tak minat sekali dgn perangai dia. seorang melayu yg tiada adat2 dan kesopanan seperti orang melayu. tapi walau mcm mana pun, aku dah maafkan dia, walaupun dia tak dtg kat untuk meminta maaf. mintak2 aku tak jumpa manusia macam dia lagi lah.