Afiqq Blog

01 January 2006

East Coast Overnite Tak Memuaskan?

off to east coast taking the taxi cos no way we could take the mrt or bus with all the barang2 dat my mum brought...damn. sayang nya bapak aku terpaksa berpisah dari kita sebab taxi tak boleh muat untuk 5 orang. so he took the bus. sampai sana, ada satu shelter memang dah ada orang yg chop tempat tu, 3/4 of it. tapi kita ambik kat tepi nya table, so mak aku keluarkan segala2nya seperti plastic cups, plates, periuk, even our tooth brushes.

after building the 2 tents that we brought, i went off to McCafe alone to meet my friend, hopefully he's working. so there we talk for a while cos he was busy. then he asked, "nak air eh?" heheh biasa jugak...

aku ikut bapak aku beli barang2 yg patut dulu sebelum pergi balik ke tempat kediaman kita. dah sampai sana, bapak aku rent 2 basikal untuk satu hari, aku naik dgn adik2 aku. adik aku yg pompuan tumpang adik aku yg lelaki dgn aku, kira take turns lah. yg parah nya hujan turun. bukan sekali dua, kurang2 tiga kali gitu. basah kuyup kitorang. hujan aje cepat2 kita cari toilet. tu pun crowded jugak. new yr eve ah, sebab tu ramai orang.

lepas maghrib baru kita on BBQ. masak mee maggi dan fishballs. waktu mlm kawan aku ajak aku gi lagi satu punya bbq kat hujung2 naik kereta dia. aku ikut ah, sebab tgh boring jugak. dah kat sana tgh bebual2 kat laut nampak flares merah2 yg ditembak oleh kapal2. tak perasan aku dah kul 12 mlm. sekali tgk ke tepi nampak fireworks yg datang dari esplanade. walau kecik tapi agak boleh tahan jugak lah. tu pun aku masih boring jugak.

balik ke kediaman aku, aku bebual dgn sepupu aku yg baru sampai dgn adik2 aku. dah nak kul 3 pagi waktu tu so dorang dah ngantuk. dah boring aku. k lah aku pun gi tidur jugak. sekali kul 4 pagi aku tak boleh tidur pulak. aku bangun duduk kat shelter tepi tu dgn mak aku. termenung... berbual2 dgn mak aku, sambil campers melayu yg cover 3/4 of that shelter masih teruskan bbq. part yg aku tak suka, dorang ni macam bebual2 pasal kita sebab kita ni macam menyibuk dan mengacau dorang. yg satu ni tak habis2 jalan depan kita, jalan belakang tak nak. sengaja ape? first bawak air, pastu bawak makanan, bau pun menyelerakan. alamak tak suka nya aku. oklah aku tau perasaan dorang, kalau boleh dorang nak the whole shelter tu dorang punya. mungkin sebab itu dorang buat tu macam, nak kasi kita rasa kurang selesa gitu. aku memang tak selesa. tapi mak aku kata kita memang perlukan tempat shelter tu sebab esok harinya kan family2 yg lain nanti datang. yg aku bingit ni, kenapa yg family2 yg lain ni tak mau overnite dgn kita, at least kalau si campers tersebut nampak kita punya rombongan ramai, dorang pasti akan rasa segan sikit. manpower kita sikit pagi tu.

lepas tu aku mandi, siap2 untuk pergi kerja yg dihantar oleh pakcik aku menaiki MPV dia...syiok ah dorang, pagi nanti dorang bbq besar-besaran aku pulak yg kena kerja. ni yg susahnya kalau kerja takde partner

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

best regards, nice info » »

March 06, 2007 3:48 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home